لزوم ایستادگی و پایداری در مقابل سلطه رسانه‌ای صهیونیسم - خیبر

مصاحبه اختصاصی پایگاه صهیون پژوهی خیبر با استاد روح‌الله مومن نسب

لزوم ایستادگی و پایداری در مقابل سلطه رسانه‌ای صهیونیسم

۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۰۰:۳۰

اسرائیلی‌ها نتوانستند در فضای فیزیکی آرمان اسرائیل بزرگی را که مد نظر داشتند محقق کنند، لذا متفکرین آنها به این نتیجه رسیدند که اسرائیل بزرگ را در فضای مجازی محقق کنند. ابزار آنها نیز شامل فیس‌بوک، واتس‌اپ، تلگرام، توییتر، گوگل و امثال این موارد است که متاسفانه مدیران ارشد همه این فضاها، صهیونیست‌های به نام هستند. برای مثال، «مارک زاکربرگ» مدیر فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام در میان تاثیرگذارترین صهیونیست‌های جهان، در رتبه اول قرار دارد و نتانیاهو و قائم مقام «زاکربرگ» در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه صهیون پژوهی خیبر، رژیم صهیونیستی همواره در تلاش بوده‌ است سلطه سخت افزاری و محتوایی خود را بر رسانه حفظ کند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز از قاعده مافیایی و سلطه صهیونیسم جهانی مستثنی نیست. آنچه اهمیت مبارزه بیش از پیش با این موضوع را تعیین می‌کند تبلیغات و اشاعه مدیریت مستقیم افراد مختلف صهیونیسم جهانی بر فضای مجازی است.

اینستاگرام در دسته‌ شبکه‌های اجتماعی محبوب فضای مجازی قرار دارد و طی سال‌های اخیر کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است اما با این حال «کوین سیستروم» و «مایک کریگر»، موسسان این شرکت طی ماه‌های اخیر از سمت خود استعفا دادند. آن‌ها از سال ۲۰۱۰ که این شبکه اجتماعی را به دنیا معرفی کردند تا مدتی پیش در حال توسعه آن بودند.

با استعفای مدیر سابق شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک فرد یهودی اسرائیلی به مدیریت جدید این شبکه منصوب شده است. آدام موسری، که یک یهودی اسرائیلی است، توسط فیسبوک به عنوان مدیر جدید شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام معرفی شد، پایگاه صهیون پژوهی خیبر به جهت تبیین و بررسی این اقدام و مافیایی قدرتمند آن مصاحبه‌ای را با استاد روح‌الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌ است. در این مصاحبه به بررسی ابعاد مختلف این اقدام و راهکارهای مقابله با آن می‌پردازیم.

خیبر: صهیونیسم جهانی تا چه اندازه بر فضای مجازی از حیث سخت افزاری و فرهنگی تسلط دارد؟   

اسرائیلی‌ها نتوانستند در فضای فیزیکی آرمان اسرائیل بزرگی را که مد نظر داشتند محقق کنند، لذا متفکرین آنها به این نتیجه رسیدند که اسرائیل بزرگ را در فضای مجازی محقق کنند. ابزار آنها نیز شامل فیس‌بوک[۱]، واتس‌اپ، تلگرام، توییتر، گوگل و امثال این موارد است که متاسفانه مدیران ارشد همه این فضاها، صهیونیست‌های به نام هستند. برای مثال، «مارک زاکربرگ» مدیر فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام در میان تاثیرگذارترین صهیونیست‌های جهان، در رتبه اول قرار دارد و نتانیاهو و قائم مقام «زاکربرگ» در رتبه‌های دوم و سوم هستند. اخیرا نیز یک صهیونیست مشهور دیگر(آدام موسری)، ریاست اینستاگرام را برعهده گرفت. البته مدیران قبلی این بد افزار نیز صهیونیست بودند، اما رژیم صهیونیستی تاکنون این طور واضح عمل نکرده بود و ملیت این مدیران را اسرائیلی و صهیونیست معرفی نکرده بود. اما در انتصاب مدیر جدید، صهیونیست‌ها آشکار‌تر کار کردند که این نکته باعث سنگین‌تر شدن مسئولیت ما و افزایش نگرانی ما می‌شود.

افزایش مسئولیت به این جهت است که تا امروز نیروهای انقلابی و عده‌ای از روحانیون، اینستاگرام را معرفی و ترویج می‌دادند و اکنون باید پاسخگو باشند که چرا چنین بد افزار جاسوسی صهیونیستی را بین مردم ترویج دادند؛ هر نفر که در اینستاگرام عضو شده و هر اندازه که از نظر اقتصادی و ِاشراف اطلاعاتی به اسرائیل کمک کرده باشند، یقینا در ریختن قطره قطره خون مظلومین عالم شریک هستند.

همچنین احساس نگرانی ما بدین دلیل است که صهیونیست‌ها در مرحله‌ای، موجودیت و پشتیبانی خود را از محصولی اعلام می‌کنند که به یقین رسیده باشند آسیبی به میزان بازدید و استقبال از محصول وارد نمی‌شود. نگرانی بنده از این نکته است که صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده باشند که حتی نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی که تاکنون با توهم اثرگذاری فعالیت فرهنگی وارد به این لجن‌زار شده بودند، همچنان حضور خود در اینستاگرام را ادامه دهند.

ادامه دادن حضور بعد از اینکه صهیونیست‌ها اعلام کردند مدیریت اینستاگرام را فردی اسرائیلی برعهده گرفته، به معنای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی می‌تواند تمام شود. در حقیقت حضور افراد در این نرم افزار مساوی با تایید این حرکت صهیونیسم جهانی می‌باشد.

کاربران صفحات اینستاگرام خود را ببندند!

اگر افرادی می‌خواهند حرکتی فعال انجام دهند، بنده توصیه می‌کنم کاربران برای ضربه زدن به صهیونیست‌ها، حساب کاربری خودرا از اینستاگرام حذف کنند. چرا که بزرگترین ضربه‌ای که می‌توان به دهن کجی اخیر اسرائیلی‌ها وارد کرد، ایجاد یک کمپین مشترک و بستن صفحات کاربری می باشد. طبق بررسی های ما، کاربران با بستن صفحات خود می‌توانند تا بیست برابر نفعی که برای اینستاگرام داشتند، به اقتصاد این مجموعه ضربه وارد کنند. اگر هم حذف صفحات با تعداد بیشتر صورت گیرد، این رقم بیشتر خواهد بود.

در نهایت به نظر بنده، در پاسخ به این حرکت صهیونیست‌ها باید حرکت آفندی خوبی شکل بگیرد. لذا امیدوارم نیروهای انقلابی به سرعت صفحات خود در را در این بد افزار حذف کنند. همچنین از طرف دیگر، دولت‌مردان و مسئولان جمهوری اسلامی نیز نباید بی تفاوت به این قضیه باشند. به نظر من عموم مردم اعم از مسلمان و مسیحی که راهپیمایی روز قدس و در پیاده روی به سمت کربلا شرکت می‌کنند و به آرمان‌های فلسطین اعتقاد دارند، همگی انتظار دارند جمهوری اسلامی در برابر این دهن کجی صهیونیست‌ها، اقدام فعالی انجام دهد. به عنوان کوچکترین اقدام نیز می توان به بستن صفحات از سوی کاربران اشاره کرد. بنده فکر می‌کنم معدود افرادی که از فعال بودن این بد افزار در کشور استقبال می کردند، اکنون موافق بستن آن باشند. لذا اکنون زمانی است که دولت و نظام وارد قضیه شده و این نرم افزار را از بازار ایران حذف و فیلتر کنند. همچنین می‌توان در ادامه این اقدامات، نرم افزار‌های ایرانی نظیر «لنزور» «هورسا» و… را برای کاربران و مردم جایگزین اینستاگرام کرد.

خیبر: به نظر شما پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای داخلی قابلیت رقابت با نرم افزارهای صهیونیستی مانند اینستاگرام را دارند؟

نرم افزار «هورسا» قابلیت‌های اینستاگرام و تلگرام را دارد، «روبیکا» نیز به همین شکل است. «لنزور» نیز امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر و پشتیبانی خوبی را دارد. اما دو نرم افزار دیگر امکان به اشتراک گذاشتن، فیلم، عکس و چت فردی و گروهی را داشته و می‌توانند جایگزین اینستاگرام شوند؛ به شرط اینکه مسئولین نیز از نظر فنی پشتیبان این نرم افزارها باشند و سرور و پهنای باند مورد نیاز را در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهند و مسئولین وزارت ارتباطات مانند موضوع تلگرام برای نرم افزار‌های داخلی اختلال ایجاد نکنند. همچنین لازم است وزارت ارتباطات تحت نظارت قرار گیرد، چرا که ثابت شده همواره مسئولین این وزارت در زمین دشمن بازی می‌کنند. لذا لازم است نظارت خاصی از طرف دستگاه‌های حاکمیتی صورت گیرد تا دوباره در این مسئله دچار آسیب نشویم.

خیبر: ماهیت ظاهری موتورهای جستوجوگر مثل گوگل و نرم افزار ها و پیام رسان‌های خارجی در رابطه با خدمات سخت افزاری می‌باشد؛ چگونه می‌توان هدف فرهنگی این نرم افزار‌ها و مجموعه‌ها را تبیین کرد؟

برای مثال اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده که امکان گناه نکردن در آن وجود ندارد. امکان ندارد کسی بگوید در اینستاگرام با مورد خاص و گناهی برخورد نکرده است. سبک زندگی مد نظر صهیونیست‌ها کاملا در این نرم افزار به چشم می‌خورد و نیاز به توضیح و سند چندانی نیست.

در خصوص گوگل هم کافی است چند کلمه نظیر اسلام، عاشورا و ایران را به انگلیسی سرچ کنیم؛ می‌بینیم که چه نتایجی حاصل می‌شود. همچنین «سیف سرچ[۲]» در ایران خاموش است؛ اما در کشوری مثل آمریکا و اروپایی روشن است و قابلیت اجرا دارد.

یعنی اگر فردی با فیلترشکن آمریکایی و یا کشورهایی اروپایی وارد گوگل شود، با محتوای غیراخلاقی و پورنوگرافی مواجه نمی‌شود، چراکه «سیف سرچ» یا جست و جوی بدون پورنوگرافی برای این کشورها فعال است. اما در ایران این مورد غیرفعال است از سوی گوگل و محتوای پورنوگرافی را بدون محدودیت به نمایش می‌گزارد. خود این افراد هم به صراحتا بیان می‌کنند که از طریق محتوای جست و جو شده، افکار کاربران را به سمتی که مایل هستند سوق می‌دهند.

 «اریک اشمیت» مدیر عامل گوگل هر سال در مراسم ویژه‌ای وارد اسرائیل شده و به کتاب مقدس اسرائیلی‌ها قسم می‌خورد و می‌گوید:


«من به نمایندگی از کارمندان گوگل اعلام می‌کنم که ما عاشق اسرائیل هستیم»[۳]


مدیرعامل گوگل هرساله این جمله را تکرار کرده و لوگوی این سایت نیز در همین روز به شکل پرچم و نمادهای اسرائیلی تغییر می‌کند. همچنین اگر برخی کلمات که مخالف اسرائیل هستند را به انگلیسی در گوگل سرچ کنیم، گوگل طی پیغامی اعلام می‌کند که ما از آرمان‌های اسرائیل دفاع می کنیم. نمونه های این موارد در فضای اینترنت موجود است.

بیشتر بخوانید: 

گوگل بزرگترین مرورگر جاسوسی و صهیونیستی دنیا

در ایران موتورهای جست و جوگر ایرانی نیز داریم. بنده همیشه از موتور «پارسی جو» استفاده می‌کنم. همچنین موتورهای جستوجوگر «سلام» و «یوز» نیز ایرانی هستند. ساز و کار موتور جستوجو بدین شکل است که هرچقدر بیشتر از آن استفاده شود، بیشتر تقویت می شود. در حقیقت با هر کلمه‌ای که در آنها جستوجو می‌شود ربات‌های جستوجوگر به شکار کلمه مورد نظر می‌روند و همین امر موجب می‌شود نفر بعدی که کلمه از قبل جستوجو شده را سرچ کند، نتایج بهتری را دریافت نماید. در نتیجه هرچقدر تعداد کاربران «پارسی جو» افزایش یابد، کیفیت نتایج جستوجو بیشتر می‌شود. البته گفتنی است که امکانات «پارسی جو» از گوگل هم بیشتر است؛ این موتور امکان جستوجوی در متن، فیلم، عکس، اخبار را دارد و خبریاب(متناسب با سلایق شخصی کاربر)، نرم افزار اندروید و ویندوز، جستوجو در متنِ موسیقی و امکان بررسی قیمت کالاهای مختلف و خرید آنلاین را داشته و همچنین مترجم و نقشه نیز دارد. همچنین این جستوجوگر نسخه موبایل هم دارد و می‌تواند باعث سهولت استفاده کاربران از این موتور شود. این موتور امکانات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد اما متاسفانه مردم از این امکانات آگاهی ندارند.

روزی که گوگل کار خود را با چند هزار جستوجوگر شروع کرد صفحه‌ای با گرافیگ بسیار پایین داشت و بسیاری تصور نمی‌کردند که همین موتور به شرکتی تبدیل شود که سالیانه چهار برابر درآمد ما از فروش نفت درآمد داشته باشد. اما مردم آمریکا از گوگل استفاده کردند، ضعف‌های آن را تحمل کردند و موجب پیشرفت گوگل شدند. ما نیز باید همین کار را انجام دهیم کشورهای دیگر هم مثل چین، کره، ژاپن و… موتورهای جستجوگر و شبکه‌های مجازی  بومی که محصول خودشان بود را حمایت کردند و باعث رونق آن‌ها شده‌اند. به طور کلی حمایت از تولیدات داخلی رسانه‌ای در کشورهای مختلف یک فرهنگ است.


در کشور ما بیشترین تحصیل کنندگان رشته‌های تحصیلی مهندسی IT خوانده‌اند از سوی دیگر بیشترین رشد مصرفی را در این زمینه داشته‌ایم و با این حال اکثر دانشجویان IT بیکار هستند. این رشد با میزان بیکاری سازگاری ندارد بایستی با توجه به رشد مصرفی ما در این زمینه هیچ فرد متخصص و مهندس IT بیکار نباشد؛ اما عوامل مختلف منجر شده است هماهنگی بین مصرف مردم و نیاز شغلی متخصصین صورت نگیرد؛ یکی از این عوامل عدم حمایت واقعی و توجه دولت می‌باشد عامل دیگر اهمیت ندادن مردم به این موضوع است. این در حالی است که بنا بر آموزه‌های دینی و قاعده «نفی سبیل»[۴] ما حق نداریم تا ابد ولایت و سلطه کفار را در هیچ زمینه‌ای بپذیریم و اگر سلطه کفار را پذیرفتیم در واقع ذلت برای خودمان خریده‌ایم و این ذلت ممکن است در شرایط فعلی بروز ملموس نداشته باشد اما نفرین آیندگان از آن کسانی است که ذلت را برای خود خریده‌اند.


خیبر: مافیای صهیونیسم جهانی در بحث قتل عام فرهنگی خصوصا سلطه رسانه‌ای تا چه اندازه‌ای به اهداف کلان خود رسیده است؟

فعالیت صهیونیسم جهانی بسیار مهندسی شده و دقیق است چرا که بودجه و هزینه‌های سنگینی مثل کمک‌ احمق‌هایی مانند عربستان سعودی از موجودیت و فعالیت‌های آ‌ن‌ها حمایت می‌کند. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این مسئله است که آن‌ها با وجود تمام هزینه‌هایی که انجام می‌دهند به دنبال پر کردن چشم‌های انسان‌ها با روش‌های مختلف هستند، در مقابل آنچه نهایتا سعادت و شقاوت انسان را رقم می‌زند قلب و روح انسان می‌باشد. صهیونیسم جهانی مدت‌ها هزینه می‌کند، تلاش می‌کند اما با فرا رسیدن یک ایام معنوی مانند محرم، ماه مبارک رمضان، اعتکاف‌ها، پیاده‌روی اربعین و… تمام نقشه‌های آن‌ها نقش برآب می‌شود؛ چرا که قلب به عنوان تصمیم گیرنده‌ی نهایی سیراب می‌گردد. با وجود این رخدادهای مختلف صهیونیسم جهانی از تحلیل این مسائل عاجز است؛ البته این سخن به این معنی نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد. خصوصا در کشورهایی مانند عراق و افغانستان و در کشورما تا حد قابل توجهی فعالیت‌های دشمن اثر گذاشته است و بایستی با همت دولت مردان و حمایت مردم از برنامه‌های تخریبی دشمن جلوگیری کرد.

 

[۱]  Facebook یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد.

[۲]  جستجوی ایمن

[۳]  article.tebyan.net/212989/

[۴]  سلطه دشمن بر جامعه اسلامی و مسلمانان از نظر فقه اسلامی، امری نارو است و هرگونه ارتباطی که باعث افزایش و گسترش نفوذ غیرمسلمانان و بیگانگان در جامعه اسلامی گردد به‌گونه‌ای که آنان بتوانند در امور مسلمین دخالت کنند، ممنوع تلقی می‌شود.

فقهای اسلامی برای حفظ عزت و عظمت مسلمانان با استناد به آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) قاعده فقهی‌ای را به عنوان قاعده نفی سبیل تأسیس کرده‌اند. براساس قاعده فقهی نفی سبیل، راه هر نوع نفوذ و سلطه کفار بر جوامع اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی باید مسدود شود. از نظر سیاسی نپذیرفتن تحت الحمایگی، نفی ظلم و استبداد و استعمار، جایز نبودن مداخله بیگانگان در امور داخلی کشورهای اسلامی و تصمیم‌گیری‌های سیاسی مورد تأکید است و از نظر نظامی تسلط بر مقدرات و تدبیر نظامی را نیز در برمی‌گیرد. این قاعده بیانگر دو جنبه ایجابی و سلبی است که جنبه سلبی آن ناظر بر نفی سلطه بیگانگان بر مقدرات و سرنوشت سیاسی و اجتماعی مسلمانان و جنبه ایجابی آن بیانگر وظیفه دینی مسلمانان در حفظ استقلال سیاسی و از بین بردن زمینه‌های وابستگی است. محمدی، قاعده نفی سبیل در اندیشه اسلامی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۹۳ش، ص۱۶۹.

 

تهیه و تنظیم: مجید رحیمی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
لینک خبر : https://kheybar.net/?p=16524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *