انقلابی برای به چالش کشیدن تمام معانی - خیبر

سلسله نشست‌های مطالعات و بررسی‌های راهبردی 5:

انقلابی برای به چالش کشیدن تمام معانی

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۰:۱۱
عباسی/انقلاب/سند 2030/یونسکو/جمهوری اسلامی

انقلاب برای پرواز نیاز به دوبال روحانیت و دانشجویان داشت که با تشکیل سمن‌هایی درداخل ایران مردم به سوی انقلاب کردن متمایل شدند. درسال‌های اخیر بیشتر کشورهای دنیا سند همجنسگرایی را در مجلس‌شان تصویب کردند و آن را اجرا نمودند، کدخدا با تحریم‌های بسیار درصدد است که در ایران نیز این قانون تصویب شود ولی اینجا جمهوری اسلامی است. انقلاب برای به چالش کشاندن مدرنیته و بسیاری از معانی بوده است و نباید به‌سادگی از مفاسدی که در دنیا انجام می‌شود، بگذرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر، دکتر حسن عباسی در نشستی که موسسه بعثت در مسجد حضرت زینب برگزار کرد به سخنرانی پیرامون امام خمینی و مبارزه با صهیونیسم پرداخت. متن زیر بخش دوم از سخنرانی ایشان است که خدمت مخاطبین محترم تقدیم می‌گردد. (برای مشاهده بخش اول کلیک کنید.)

این مشکلاتی که در سطح اختلاف بین مدیران و مدیریت کلان یک کشور که همان امام جامعه است یک نقطه ضعف کلیدی است که در افق برنامه منتهی به دهه پنجم انقلاب باید فکری برای آن بکنیم. نباید ناکارامدی‌هایی که مبتنی بر اندیشه مدرن یعنی لیبرالیسم با لباس اسلام و مشخصا به اسم ولی فقیه ثبت می‌شود، این بزرگترین ظلم است. بزرگترین جنایتی که در این جامعه رخ می‌دهد، این است که حرف امام جامعه را زمین بگذاریم، حالا برویم توافقی با دشمن بکنیم که ناکارامد باشد و چه کسی پاسخگو باشد امام جامعه، این را درک کنیم.

سه، در افق سال آینده در سالگرد چهلمین سال انقلاب و بعد ان شاءالله تنظیم برنامه در جهت برنامه دهه پنجم باید مد نظر باشد، مسئله بازگشت روحانیت به راس شبکه سازی های گسترده ی اجتماعی است، این نقش را روحانیت باید عهده دار شود. نمی شود که به نام دین، به اسم اسلام و فقه و به کام لیبرال تمام شود. به اسم ولایت فقیه باشد و به کام اندیشه مدرنیته باشد. روحانیت هم در کناری بنشیند و ندای اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای اسلام را سر دهند.

ما از دو ناحیه ضربه زیاد خورده‌ایم و به عنوان آسیب شناسی می‌گویم؛ اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای اسلام. درمان این درد که غایت و نهایت آن زیر سوال بردن اسلام است، این یک مسئله و مشکل است. حل این مشکل که مثل قیچی تیغه‌ای دارد به نام اسلام منهای روحانیت و تیغه دیگر روحانیت منهای اسلام است و هر دو یک چیز را می‌برند و آن هم چیزی نیست جز جهت‌گیری‌های کلان اسلامی.

 

عباسی/انقلاب/سند 2030/یونسکو/جمهوری اسلامی

 

  • دوبال پرواز انقلاب، روحانیت و دانشجویان

به تعبیر مقام معظم رهبری، وقتی امام انقلاب کرد دو بال داشت، یکی طلاب و دیگر دانشجویان. دانشجویان محیطی نخبه بودند که زیاد هم اثر گذار نبودند ولی پرسر وصدا. اینها قدرت بیان داشتند، رسانه داشتند، قدرت انعکاس عمومی داشتند. ولی کم اثر بودند.

بال دوم امام بحث شبکه روحانیت در سراسر کشور در داخل و خارج بود و این شبکه بی سروصدا، بی‌هیاهو ولی عمیق و قوی بود، حقیقتا لایه‌های جامعه را سازماندهی کردند. این نقش برای نسل جوان ما اصلا روشن نیست، ضعف در تبیین این مسئله به خود علما، مراجع عظام به ویژه طلاب جوانی برمی‌گردد که امکان این را دارند تا در فضای مجازی و در فضای سایبر این نقش را معرفی کنند. چرا امروز در شبکه‌سازی ما دستمان بسته است و یا مشکلاتی داریم؟

چون شبکه‌سازی‌هایمان مبتنی به (NGO) سمن سازی مبتنی بر نظام جامعه مدنی مدرن است، از ساختار هئیت و مسجد محوری، تکایا و کلاس‌های قرآن فاصله گرفته‌ایم. آن را هم محدود کرده‌ایم به یک طیف بخصوصی از متدینین و باید برای آن یک فکری کرد. انقلاب در این سه لایه صورت گرفت و موفق بود و سی ونه سال دوام آورد. نقطه قوت آن این سه لایه بود. تضعیف این سه لایه و این سه ویژگی: مسجدمحوری، راس سیستم ولایت فقیه با محتوایی به نام اسلامیت نه ایدئولوژی‌های دیگر بود، سوم شبکه سازی متکی به قدرت حرکت و نبوغ خود افراد روحانیت در لایه‌های مختلف جامعه بود و نه سازمان منافقین، چپ، لیبرال‌ها و … نقشی در انقلاب نداشتند و ایدئولوژی آنها نقشی در حرکت انقلابی نداشت.

یادم می‌آید که در مدرسه و در مقطع راهنمایی درس می‌خواندم، یکی از دانش آموزهای کلاس به معلم گفت که آقا کمونیسم یعنی چه؟ گفت: کمون یعنی خدا، نیست هم که یعنی نیست. کمونیسم یعنی خدا نیست. یعنی برای یک معلم مدرسه سطح شناخت تفکر ایدئولوژی چپ آنقدر بود. این جریان چپ چطور می‌خواست وارد بشود و جریان ساز شود؟

 

رهبر/انقلاب/سند 2030/یونسکو/جمهوری اسلامی

 

  • اینجا جمهوری اسلامی ایران است نه جایی برای تصویب قانون ۲۰۳۰

حالا این قدرت داشت تا با دیالکتیتک هگلی، ماتریالیسم و… می‌خواستند نقش خود را برای به حرکت در آوردن جامعه داشته باشند، چقدر بی اثر بودند. لیبرالیسم امروزه خیلی‌ها نمی‌دانند یعنی چه؟ اگر بگوییم فرایند لیبرالیسم و خروجی و بروندادش در نظام اجتماعی می‌شود سلبریتی، انسان طراز و الگویش این افراد هستند. اگر بگوییم تا دو ماه پیش استرالیا تصویب کرد که بیست و چهار کشور تا آخر ۲۰۱۷ در مجلس خودشان قانون همجنس‌گرایی را تصویب کردند که مبتنی بر لسه‌فر است.

لسه‌فر در لیبرالیسم یعنی برو هر کاری که می‌خواهی انجام بده. لسه‌فر به عنوان هسته اصلی لیبرالیسم خروجی‌اش می‌شود پارلمان فرانسه، مجلس عوام انگلیس، کنگره در آمریکا و… قانون همجنسگرایی را تصویب کردند. این بازگشت به چهارهزار سال پیش، کاری که قوم لوط در اردن امروز انجام می‌داد یک حرکت ارتجاعی است و تمدن مدرن بازگشت ارتجاعی به دوره چهارهزار سال گذشته است که یک قلمش این است.

این یعنی لیبرالیسم، اگر اینطور به مردم گفتید مردم متوجه می‌شوند. نه اینکه هرکس لیبرال بود، همجنسباز است. اما هرکس همجنسباز است، لیبرال است چرا؟ چون لیبرالیسم می‌گوید اباحه گرایی. این اباحه‌گرایی هسته مرکزی‌اش برمی‌گردد به لسه‌فر  به معنای اینکه بگذار هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، رهایش کن. نه اینکه هر کس لیبرال است، زناکار است، نه اینکه هرکس لیبرال است رباخوار است، رشوه بگیر است. اما هر زناکاری و رباخواری لیبرال است.

سند آن، قوانین این کشور که ۳۱۰ میلیون آمریکایی دو سال پیش در مجلس‌شان قانون همجنسبازی را تصویب کردند. امسال هم آلمان و دوماه پیش استرالیا، قبل آن هم دانمارک، فنلاند، نروژ، فرانسه، آفریقای جنوبی، انگلیس و… امضا کردند. به شما قول می دهم ده سال آینده این بیست و چهار کشور تبدیل به هشتاد کشور یا نود کشور می‌شوند که همه در قانونشان همجنس‌بازی تصویب شده است.

مگر افتضاحاتی که در سند یونسکو ۲۰۳۰ دنبال می‌کند کمتر از این است؟ مگر کمتر از این است که امام جامعه در سخنرانی خود فرمودند؛ اینجا جمهوری اسلامی است؟ اینجا جایی نیست که تئوریات فکری یونسکو با عقبه‌ای که در اتاق فکرشان دارد – که ما نیز با خبر هستیم- بیاید و برای اسلام و جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد؟

در آن اتاق‌های فکر چه چیزی گفته می‌شود؟ تقریبا پنجاه سال پیش سازمان یونسکو توسط جولین هاکسلی – برادر آلدوس هاکسلی فیلسوف معروف انگلیس- تاسیس شد. اوایل انقلاب مجله‌ای به اسم “پیام یونسکو” چاپ می‌شد – جالب است که ادبیات مورد استفاده در این مجله ادبیات یونسکویی بود و آن را هم منتشر می‌کردند. – از قول جولین هاکسلی ‌گفته شد؛ ما باید از جهان، ادیان یهودیت، مسیحیت، اسلام و… را جمع آوری و به جای آن دین طبیعی را وارد کنیم. «دین طبیعی یعنی هرچیزی که طبیعت بگوید که آن هم مبتنی بر داروینیسم است.»

 

رهبر/انقلاب/سند 2030/یونسکو/جمهوری اسلامی/همجنسگرایی

 

  • نه تنها تحریم‌ برای از بین بردن پیشرفت‌ها بلکه برای پذیرش قوانین قوم لوط

عقبه‌ یونسکو با چنین تفکری شکل گرفته است. سیاست‌گذاری یونسکو برای پنجاه الی شصت سال، سندی مثل سند ۲۰۳۰ یا اینکه قانونی مثل قانون ازدواج همجنس‌ها با هم در کشورهای مختلف است. من به شما قول می‌دهم که ادامه‌ تحریم‌های ایسا و کاتسا و… به ایران تحمیل شود و فشارها را چندین برابر کنند آن هم به خاطر، چرا شمای ایران قانون همجنس بازی را تصویب نکرده اید در حالی که تمام دنیا آن را پذیرفته‌اند؟

اگر هر پیامبری برای انحرافی در قومی به صحنه می‌آمد و مدام به قوم خودشان «فتقوا الله و اطیعون» را تاکید می‌کردند، آنها هم تقوا پیشه نمی‌کردند و در آخر عذاب الهی نازل می شد. -حضرت لوط، موسی، شعیب، صالح و…علیهم السلام هر کدام به شکلی با انحرافی سروکار داشتند- در شرایط آخرالزمان نیز همه آن مفاسد، فسق و فجورها جمع می شود در جامعه آخرالزمانی پدیدار میشود.

جامعه‌ای که حضرت حجتعجل الله تعالی فرجه الشریف با آن سروکار دارد از همه جوامع انبیاء منحرف‌تر و مفسدتر است. یک انحرافی که در جامعه آخرالزمانی هست و حضرت باید با آن مقابله کند، همجنس‌بازی است. انحرافی که در قوم لوط انجام می‌شد، الان در پارلمان‌ها و مجالس افراد متفکر تصویب می‌شود.

مواجهه انبیاء با جهالت‌های سازماندهی شده بود. جهل، بی‌سوادی نیست. جهل را نمی‌توان با ده الی بیست موسسه نهضت سوادآموزی برطرف کرد. جهل سازمان یافته، باورهای غلطی است که متخصین هر دوره مثل دوره فرعون و نمرود آنها را رقم می زدند.

اگر ذهنیت ما از افراد همجنس‌باز در دوره حضرت لوطعلیه السلام این است که افراد جاهل و بی‌سواد همجنس‌بازی می‌کردند، اما امروزه را می‌بینیم که پشت این قانون و تصویب آن در کشورهای مختلف، متفکران بزرگ و اندیشمندان لیبرالی هستند. آنها صدها کتاب برای اثبات همجنس‌باز بودن حیوانات که در آخر نتیجه می‌گرفتند پس انسان‌ها نیز باید همجنس باز شوند، نوشته‌اند.

اگر بخواهیم لیبرالیسم را برای مردم تعریف کنیم، باید بگوییم؛ لیبرالیسم یعنی قوم لوط، قوم ثمود و… با این تعریف از لیبرال است که مردم خواهند فهمید. مردم امروز با این حجم سواد اما متوجه لیبرالیسم نیستند، اما آن اوایل انقلاب، مردم توانستند بفهمند کمونیسم و مارکسیسم و…. یعنی چه. مردم تغییری نکرده‌اند، مردم آن روزها عزاداری امام حسین علیه السلام می‌کردند، امروزه نیز مردم راهپیمایی عظیم اربعین را به جریان می‌اندازند.

 

رهبر/انقلاب/سند 2030/یونسکو/جمهوری اسلامی/همجنسگرایی/مدرنیته

 

  • انقلابی پُست مدرن برای به چالش کشاندن مدرنیته

انقلاب اسلامی ایران توسط مردم به کمک حضرت روح الله خمینیرحمه الله علیه از همان ابتدا اسلامی بالا آمد. لیبرالیسم، کمونیسم، مارکسیسم و… نخواهند توانست انقلابی که ما آن را ریشه‌ای رقم زدیم، از چنگمان در بیاورند.

مجریان این انقلاب، در ابتدا تئوریسین‌های آن است که آنها را می‌شناسیم؛ شهید مطهری، بهشتی، مفتح، بزرگان دیگری که امروزه هم هستند و حتی شاگردان آن بزرگواران شهید و… . اما امروز آن نقشه‌ای که تئوریسین‌ها آن را کشیده بودند گمشده است و باید هرچه زودتر آن را بازسازی کنیم. بازسازی نقشه گمشده کار چه کسی است؟ اصلاً چگونه آن را باید بازسازی کرد؟

برای بازسازی نقشه، نباید نقش بی‌بدیل اسلام در انقلاب اسلامی را نادیده گرفت. میشل فوکو سفری به ایران داشت. این سفر در هنگامه‌ انقلاب بود. وقتی او انقلاب اسلامی را دید، گفت؛ این انقلابی پُست مدرن است که می‌تواند کل مدرنیته را به چالش بکشد. ولی در سفر بعدی خود به ایران گفت؛ این انقلاب به انحراف کشیده شده است.

چرا میشل فوکو در سفر اول گفت انقلاب شما می‌تواند و در سفر بعدی گفت انقلاب شما به انحراف کشیده شده‌؟ جواب آن چیزی است که حتی امروز هم با آن مواجه هستیم. ما برای حل مسائل و معضلاتی که در انقلاب اسلامی وجود داشت بجای چنگ زدن به محتوای اسلامی، دست به دامن تئوری‌های غیر اسلامی شدیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
لینک خبر : https://kheybar.net/?p=2620

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *