انقلاب اسلامی و مبارزات ضدصهیونیستی در عرصه بین‌الملل - خیبر

سلسله نشست‌های مطالعات و بررسی‌های راهبردی 2:

انقلاب اسلامی و مبارزات ضدصهیونیستی در عرصه بین‌الملل

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۳۰
دشمن/یهود/صهیونیسم/طائب

باتوجه به آیات قرآن اصلی‌ترین دشمن مومنان، یهود است و این جریان از دوران پیامبر خرابکاری‌های خودشان را انجام می‌دانند که تا امروزه ادامه یافته است. اگر بخواهیم یک شناختی نسبت به دشمنان خود داشته باشیم می‌توان به مثلث دشمنی؛ یهود، شرک، نفاق اشاره کرد. اما اشتباه نشود که کسانی که در مقابل اهل‌بیت ایستادگی کردند جزئی از منافقین بوده باشند، چرا که نفاق خط سومی برای خیر و شر نخواهد بود.

به گزارش سرویس قرآن و معارف پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر، حجت الاسلام و المسلمین طائب در نشستی که موسسه بعثت در مسجد حضرت زینبس برگزار کرد، به سخنرانی پرداخت. متن زیر بخش اول از این سخنرانی پیرامون مسئله تاریخ دشمن شناسی خدمت مخاطبین محترم تقدیم می‌گردد.

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله ربّ العالمین والصّلوه والسّلام علی سیّد الانیباء و المرسلین ابی القاسم محمّد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین. رب اشرح لی صدری و یسر لی أمری و احلل عقدة من لسانی یفقهوا قولی، «وَ لا تَهِنُوا فِي ابْتِغاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ کَما تَأْلَمُونَ وَ تَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ ما لا يَرْجُونَ[۱]»، صهیونیسم بین‌الملل و انقلاب ما بحث موضوع است، آقای کافی را خداوند رحمت کند، ایشان می‌گفتند که منبری بالای منبر رفت و گفت علی بن ابی طالب، علمش اوف، زهدش اوف، شجاعتش اوف.

چندتا از این‌ها گفت و آمد پایین، بنده هم چندتا از این اوف‌ها را می‌گویم و بحثی که احساس می‌کنم این روزها خیلی لازم است، مخصوصا برای برادران مبلغ در ایام فاطمیه، این روزها ضرورت دارد. چرا بحث صهیونیسم اینقدر مهم است و بدان می‌پردازیم؟ از نظر قرآن شدیدترین دشمن یهود است، یهود قرآن نیز صهیونیسم است، در سوره مائده آیه ۸۲ می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ» آمده است.

شدیدترین دشمنی‌ها علیه مومنان از ناحیه یهودیان است و مصداق آن در این زمان صهیونیسم است. در طول تاریخ اسلام هم هرچه ضربه وارد شده است، از طرف این قوم مخوف است، در باب این آیه یک سوال اساسی در ذهن شکل می‌گیرد، آن هم؛ پس یهودیان در آن موقع کجا هستند؟ سوره مائده آخرین سوره‌ای است که بر پیامبر نازل شده است، «لتجدن» یعنی بدون شک صابونش به تنت خواهد خورد. «اشدالاعدا» اولا یهود است.

طبق آیه قران یکی از دشمنان‌مان – مشرکان – را در تاریخ می‌بینم. هند، چین، قسمتی از ایران و … اینها مشرک بودند. اما مهم‌ترین دشمن – یهودیان – را نمی‌بینیم. اثری از آنها یافت نمی‌شود. در مدینه سه قبیله یهودی «بنی قینقاع»، «بنی قریظه» و «بنی نضیر» فروپاشیدند. در خیبر و تبوک یهودیان شکست خوردند. در فدک عده‌ای یهودی اما تحت امر بودند. یک بیت المقدس می‌ماند که آن هم ظاهراً یهودی ندارد.

 

دشمن/یهود/صهیونیسم/طائب

 

  • مثلث دشمنی

«وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى» این قسمت آیه بسیار مهم است. نزدیک‌ترین کسانی که از نظر دوستی با مومنان هستند، خواهی یافت، کسانی که می‌گویند ما نصاری هستیم. بعضی از روایات این را بر نجاشی حمل می‌کند. در حالی که در زمان نزول آیه، نجاشی فوت کرده و پیامبر نیز بر جنازه آن نماز خوانده بود. امیرالمومنینع می‌فرماید: سوره مائده آخرین سوره وحی شده به پیامبر بوده است. کمی دقت نیاز دارد تا این مطلب را بفهمیم. یهودیان از رومیان – اَبر قدرت زمان – کمک خواستند تا در جنگ پیش با پیامبر کمک‌شان کنند – این یاری خواستن یهود از ابر قدرت زمان دوبار رخ داد.

یکی برای مواجه با حضرت عیسیع و دومی برای ایجاد مثلث «یهود، شرک، نفاق» برای نابودی پیامبر – اما با وجود تمام اینها، باز یهودیان از پیامبر شکست خوردند. یکی، دوسال بعد دوباره برای شکست پیامبر عازم شدند ولی با آمدن سپاه پیامبر، رومیان رفته بودند و سپاه اسلام بدون جنگ به مدینه بازگشتند. در این میان آیه نازل می‌شود «نزدیک ترین دوستی از ناحیه مسیحیان خواهد بود» اما چرا اینگونه است؟ مطمئن باشید که یک اتفاقی افتاده است، یک چیزی گمشده است، کاری در تاریخ شده است که اینگونه نشان می‌دهد.

همین مسائل باعث میشود که مقوله یهود بسیار دشوار، مهم و پیچیده است. بنده این را بگویم که وقتی این آیه نازل شد، یهودیان در زیر یک پوشش نامرئی، مخفی شده بود. در همین سوره مائده دوتا از آیات هستند که با فهمیدن آن بعضی از امور در دستتان می‌آید. یکی از این آیات، آیه «إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ[۲]» است.

بدون تردید این آیه، آیة ولایت است. ولی و سرپرست شما خدا، رسول و کسانی که ایمان آورده‌اند، هستند. که نماز را برپا میدارند و زکات را در هنگام رکوع پرداخت می‌کنند. تفاسیر بطور قدر متیقن از این «الذین آمنوا» امیرالمومنین می‌خوانند. بعد از آیه فرموده می‌شود، اگر رئیس خود را خدا و پیامبر و ائمه قرار دادید، پس از «حزب الله» خواهید بود و همانا «ان حزب الله هم الغالبون» پیروزی از آن حزب الله خواهد بود.

 

دشمن/یهود/صهیونیسم/طائب

 

  • مخالفین مومنان یا یهود هستند یا مشرک

آیه بعدی «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذينَ اتَّخَذُوا دينَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذينَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِياءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ [۳]» آیه ضد ولایت است. یعنی اینکه سرپرست و ولی‌تان را از کسانی که دینتان را مورد تمسخر قرار می‌دهند، نگیرید. خوب حالا بخواهیم بدانیم مسخره کنندگان چه کسانی هستند؟ قرآن می‌فرماید: «الَّذينَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِياءَ» کسانی که اهل کتاب و کافر هستند. کافر که معلوم است ولی اهل کتاب چه کسانی هستند؟ تعبیر قران از اهل کتاب، یهودیان است.

خیلی سربسته عرض می‌کنم که بعد خودتان بروید و بفهمید. بعد از پیامبر ولایت امیرالمومنینع را قبول کردند یا کسی دیگر؟ این آیه ضد ولایت چه می‌فرماید؟ بعضی از افراد سوال می‌کنند که مثلا در حادثه حمله به خانه امیرالمومنینع ارتباطی با بیرون داشته است؟ یا اینکه حادثه کربلا چطور؟ آیا این حوادث می‌تواند با یهودیان در ارتباط باشد؟ من برای جواب به این سوال‌ها می‌خواهم با سوال جواب دهم.

آیا امیرالمومنینع و امام حسین‌ع شاخصه یک مومن حقیقی و واقعی نیستند؟ حال آیه قران می‌فرماید: «لتجدن» خواهید یافت، «اشدا الناس» بدترین مردم، «عداوه للذین آمنوا» برای دشمن با کسانی که ایمان آورده‌اند، «الیهود» یهودیان «والذین اشرکوا» و مشرکان هستند. پس اگر در کربلا دنبال مقصر هستی، دنبال ردپای یهود در صحرای کربلا باش و بعد برو سراغ مشرکین. اصلا مقصر هر جریان علیه مومنان یا یهود یا مشرکان هستند. از این دو پا را بیرون نگذارید.

 

دشمن/یهود/صهیونیسم/طائب

 

  • یهودِ نامرئی در زمان پیامبر امروزه آشکار شده است

شاید بعضی‌ها بگویند؛ خوب یزید و شمر، ممکن است که منافق بودند. ولی ما می‌گویم؛ اصلا نفاق در اسلام خط ثالثی نیست. منافق یا یهودی، مشرک یا مسیحی است، منافق بی دین نداریم. کسی که به هیچ چیز اعتقاد نداشته باشد که منافق نمی‌شود. پس ما از همان ابتدا اسیر این جریان بودیم و هستیم. اما یک عنایتی از سوی خداوند شامل حال ما شده است. در آن زمان نمی‌دانستی یهود کجاست، یهود پنهان شده بود. اما امروزه یهود در یک جا متمرکز شده‌اند و ظاهر هستند.

امر طبیعی است که برای رخداد امر بزرگ باید کار و تلاش صورت گیرد. حالا بنده سوالی دارم، امروز شاخص «الذین آمنوا» کیست؟ کسی که مومن حقیقی و واقعی باشد. ما که حتی کم نیز دچار شرک هستیم. اما کسی که مومن واقعی باشد، در این عصر و زمان غیر از صاحب الزمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف کسی نیست. مصداق آیه «الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ» صاحب الزمان است.

مصداق «الذین آمنوا» در آیه «إِنَّما وَلِيُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ» آیا غیر از دوازده امام است؟ اول امیرالمومنینع، سپس امام حسنع، بعد امام حسینع و تا امام زمانعج برسد. مصداق «الذین آمنوا» در این عصر نیز امام زمانعج است. حالا که مصداق «الذین آمنوا» در آیه«لتجدن» معلوم شد پس «اشد الناس عداوه للذین آمنوا الیهود» نیز معلوم می‌شود.

یهودِ در آن دوران، امروزه صهیونیسم شده است. اگر ما بخواهیم برای امام زمانعج خود، کاری کنیم تا پرده غیبت کنار برود باید کمر «اشدا الناس» را بشکنیم. این مبارزه با یهود امروزه بسیار آسان‌تر است، چرا که درصدر اسلام یهودیان پنهان بودند. ولی امروز نه ‌تنها آشکار بلکه متمرکز نیز هستند. این عنایت خداوند بوده است که یهودیان آشکار شده‌اند.

[۱] و در جستجو و تعقیب آن گروه (کفار) سستی نورزید، اگر شما درد و رنج می‌کشید آنها نیز مانند شما درد و رنج می‌کشند و شما چیزی را از خدا امید دارید که آنها امید ندارند. سوره نساء، آیه ۱۰۴

[۲] جز این نیست که سرپرست و ولیّ امر شما خدا و فرستاده اوست و کسانی که ایمان آورده‌اند ، آنها که نماز را برپا می‌دارند و در حالی که در رکوعند زکات می‌دهند. (سوره مائده آیه ۵۵)

[۳] ای کسانی که ایمان آورده اید، یهود و نصارا را یاوران و دوستان خود مگیرید، آنها دوستان و یاوران یکدیگرند، و هر کس از شما آنها را دوست و یاور خود گیرد از آنها خواهد بود (و ستمکار است و) بی تردید خداوند گروه ستمکاران را هدایت نمی کند. (سوره مائده، آیه ۵۱)

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
لینک خبر : https://kheybar.net/?p=2476

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *