سینمای صهیونیستی و استیلای فرهنگ نظم نوین جهانی - خیبر

معرفی کتاب:

سینمای صهیونیستی و استیلای فرهنگ نظم نوین جهانی

۰۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲

اکنون در سینمای جهان، اقلیتی یهودی هستند و اکثرا صهیونیست هستند؛ یهودیان معتقدند که تا قبل از ظهور منجی، هیچ حکومتی نباید تشکیل شود؛ اما صهیونیست‌ها برای برقراری حکومت تلاش دارند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر، مسئله سینما و بررسی آثاری که در راستای تفکر صهیونیسم و اسرائیل قدم بر می‌دارد، یکی از مطالب مورد اهمیتی است که در کشور ما کمتر به صورت اساسی پرداخته شده است. سینمای صهیونیسم اساسا به دنبال ایجاد استیلای فرهنگ نظم نوین جهانی بر دنیا است. متن بخش دوم از معرفی کتاب دین در سینمای شرق و غرب است که خدمت مخاطبین محترم تقدیم می‌گردد. (برای مشاهده بخش اول کلیک کنید)

یهودیت در سینما

نویسنده اول به بیان نکاتی درباره دین یهود و صهیونیسم تاریخی می‌گوید تا تفاوت بین این دو بحث آشکار شود؛ سپس نگاهی گذرا به تاریخ یهودیت داشت که اینطور نوشته شده است: نگاه دینی، سیاسی، ملی و قومی یهود کاملا متمایز از دیگران است؛ باید برای خوب شناختن الان یهود، بایستی ریشه آن و اقسام آن را بشناسیم؛ تقسیم بندی یهود در کتاب تاریخ یهود ایران این چنین است: دوره اول: حضرت ابراهیم دوره دوم: ورود بنی اسرائیل به مصر دوره سوم خروج از مصر، دوره چهارم حکومت قضات یا داوران بنی اسرائیل، دوره پنجم سلطنت یهودا، دوره ششم دوره مهاجرت بنی اسرائیل، دوره هفتم دوره تجدید استقلال دوم، دوره هشتم از مهاجرت بنی اسرائیل و تسلط بابل بر فلسطین و دوره نهم عصر تشکیل دولت یهودی در فلسطین.

نظر مولفین، درباره خوب فهمیدن تاریخ یهود، این است که باید فرق بین یهودیت و مسیحیت را فهمید و در ادامه به بیان ادوار یهودیت که این دو نحله را به وجود آورد، پرداخته‌اند.

از مهم‌ترین مباحث، نگاه یهود به معاد و آخر دنیا است که نویسندگان این موضوع مهم را نیز تبیین کرده‌اند. قسمتی از متن این چنین است: می‌توان گفت که در هیچ کتاب یهودی، از معاد سخنی به میان نیامده است و بنی اسرائیل از همان اوایل، اعتقاد به جاودانگی روح داشت و قائل بودند پس از پیروزی خیر بر شر، دوباره برانگیخته خواهند شد.

مبحث بعدی، بحث معاد زمینی در سینمای یهودی غربی است؛ در این بخش، با بیان فیلم‌هایی در هالیوود و شیوه به تصویر کشیدن معاد، تحلیلی ارائه می‌دهد. سپس به نگاه یهود درباره نگاه مادی به خدا می‌پردازد؛ این‌چنین بیان می‌کند: تفکر موحدانه یهود پس از التقاط با مکاتب دیگر آنقدر کم‌رنگ شد و یا از بین رفت که آنها به سمت زن پرستی، شیطان پرستی، گوساله پرستی و … روی آوردند. آنها برای خدا مادیت قائل شدند و او را به تصویر کشیدند؛ همانند خود که راه می‌رود؛ دست و پا دارد و …؛ این مباحث در فیلم‌هایی همچون ده فرمان، داوود، شاهزاده مصر و… قابل درک است.

نکته بعدی که در کتاب به آن توجه شده است، برجسته‌سازی شر و شیطان در فرهنگ و سینما است؛ بعد از بیان این موضوع، نکته قابل تامل دیگری را که خصوصیت سینمای یهود است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مولف، برای بالا رفتن توان در زمینه تحلیل، بحث وحی در نگاه یهود را تکمیل می‌کند. در بخشی از متن آمده است: از آنجا که حضرت یعقوب(ع)، جد بنی اسرائیل شناخته می‌شود، درباره ایشان و انبیاء دیگر که انبیاء بنی اسرائیل بودند فیلم سازی شده است. در ادامه به نقد و بررسی انیمیشن شاهزاده مصر (prince of Egypt) پرداخته شده است.

مبحث قابل توجه و مهم بعدی، آخرالزمان یهودی در سینمای معاصر است که مولفین این موضوع را این چنین بیان کرده‌اند: اکنون در سینمای جهان، اقلیتی یهودی هستند و اکثرا صهیونیست هستند؛ یهودیان معتقدند که تا قبل از ظهور منجی، هیچ حکومتی نباید تشکیل شود؛ اما صهیونیست‌ها برای برقراری حکومت تلاش دارند؛ همانطور که در مقدمه بیان شد، سخت و لازم است فهمیدن تفاوت بین این دو گروه یهودی.

ما بقی از این قسمت، بیان کننده ابزاری است که صهیونیسم یهودی برای تحریف دین به کار برده است و علاوه بر آن، ضرورت فهم سینمای آخرالزمان یهودی_صهیونی را بیان کرده است. مطلب ضروری بعدی در مبحث دین و سینما، تصوف یهودی (کابالا) و تاثیر آن بر سینما است. در ادامه ادوار و چگونگی گسترش کابالا بحث شده و توضیحاتی درباره آنها داده شده است. بررسی عوامل گسترش و زمینه‌های قبالا (کابالا) نیز بحث مهمی است که نویسندگان این بخش آن را معرفی نموده‌اند.

بحث بعدی، بحث ساختن گولم به دست حاخام‌ها است که چگونه ساخته شده و چه افسانه‌هایی درباره آن است؛ از جمله افسانه‌ها اینکه: یک حاخام یهودی به نام “ماهارال” یک گولم را خلق کرده و هرکاری که بخواهد، توسط آن گولم انجام می‌دهد؛ قدرت آن گولم انقدر زیاد است که حتی صاحب خود را نیز اذیت می‌کند؛ تا حدی که موجب وحشت زده شدن ساکنین می‌شود.

در ادامه، مولف برخی مولفه‌های کابالا و بازتاب آن را در سینما به روی کاغذ آورده که به صورت اجمالی عبارتند از: جادو محوری؛ ماده گرایی؛ شرگرایی؛ شریعت گریزی؛ انسان خدا انگاری؛ اسلام ستیزی، اسلام هراسی؛ و…

مسیحیت

این بخش، به بیان تاریخ و ایدئولوژی مسیحیت پرداخته است. مولف در رابطه تحلیل فیلم‌های مسیحی می‌نویسد: تحلیل فیلم‌های مسیحیت بسیار کار دشواری است؛ به دو دلیل؛ اولا تفکر مسیحیان پروتستان، با تفکر یهود التقاط یافته است؛ پروتستان‌هایی که یهودیان را در صف شیطان می‌پنداشتند و آنها را طرد می‌کردند. این التقاط و عوض شدن تفکر به دلیل نفوذ یهود در هالیوود و قدرتش در رسانه‌ها بود. ثانیا کاتولیک‌ علاوه بر تاثیر پذیری از یهود، از مدرنیته نیز تاثیر گرفته‌اند و برای تحلیل‌شان علاوه بر دانستن زیر و به مسیحیت، باید بر تاریخ یهود و عصر مدرن نیز تسلط داشته باشد.

نویسنده در ادامه کتاب، نقش کلیسا را در سینما بیان می‌کند؛ سپس تحولات مسیحیت و تاثیرات آنها را بر سینما بررسی می‌کند. از مهم‌ترین تغییرات و تحولات، التقاط مسیحیت با تفکر یهود است. از مهم‌ترین بحث‌ها، پروتستانیزم یهودزده است که این چنین نوشته شده است: پروتستان با التقاط با یهود، جزء قدرتمندان سینما به حساب می‌آید؛ این تفکر طبق عواملی با کاتولیک مبارزه می‌کرد.

مولف ادامه مباحث را با کلید واژه‌ها و نمادهای مسیحی پیش برده است و از مهم‌ترین مباحث، نگاه اونجلیکی «مسیحیت صهیونیستی» نگاه یهودی و نگاه ضد مسیحی و شیطانی است؛ در بحث نگاه اونجلیکی اینطور بحث شده: خصوصیات مشترک بین مسیحیت و یهود شامل:

  • لزوم وفاداری مسیحیان به یهودیان
  • لزوم بازگشت یهود به سرزمین موعود
  • برتری یهودیان
  • مشیت گرایی و هزاره‌گرایی
  • تقدس خاص سرزمین فلسطین در آخرالزمان
  • شیطانی بودن مسلمانان و شرقی‌ها در انتهای تاریخ، مانند ایرانیان و چینی‌ها
  • لزوم تشکیل دولت الهی اسرائیل
  • جنگ هسته‌ای و لزوم نظامی‌گری بسیار وسیع غرب
  • ظهور دجال، آنتی کرایس، شیطان، هیولا، جانور وحش یا پسر شیطان

در ادامه مباحث به بررسی تکنیک‌های سینمای مسیحی و نقش عرفان در نقد فیلم‌هایی با تفکرات مختف مسیحی پرداخته است.

صهیونیسم مسیحی

محمدحسن فرج نژاد با توضیح ریشه اونجلیسم و به وجود آمدن این تفکر از بین یهود و مسیح به عوامل پرورش این تفکر پرداخته است. مبحث بعدی درباره تفکر صهیونیسم مسیحی در آخرالزمان است؛ مباحثی همچون: رجعت، دلیل ظهور؛ علامات ظهور و…

در بخش نتیجه‌گیری به بررسی اجمالی تمام فصول پرداخته است. اما درباره فیلم‌های هندی آورده شده است که برخی از فیلم‌های هندی با مضامین سکولار غربی و با منویات کمپانی‌های شریک هالیوودی و سرمایه‌گذاران هندی – انگلیسی مانند: خانواده قدرتمند «هندوجا» یا برخی از «پارسیان هند» که ارتباط جدی با دولت انگلیس و آمریکا و هند دارند، مانند سمریتی زوبین ایرانی «خانواده ثروتمند هندی-انگلیسی هندوجا، یکی از مهم‌ترین شبکه‌های مالی بین هند و انگلیس و ایران سرمایه‌گذار در امور هنری و سینمایی از زمان پهلوی تا کنون بوده‌اند.» تولید می‌شوند.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
لینک خبر : https://kheybar.net/?p=3748

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *