مروری بر شاخصه‌های فکری و عملی صهیونیسم جهانی - خیبر

مصاحبه اختصاصی پایگاه صهیون پژوهی خیبر با حجت الاسلام محمد‌رضاحداد‌پور‌جهرمی

مروری بر شاخصه‌های فکری و عملی صهیونیسم جهانی

۰۲ دی ۱۳۹۷ ۰۲:۴۹

ما مأمور به شناخت، معرفی و مبارزه  با صهیونیسم جهانی هستیم و این ما را از محدود شدن در اسرائیل و زمانی مشخص به نام نیم قرن اخیر و یا مسائلی از این دست نجات داده و مبری می کند. پس باید با سطح فکر بالاتر به مسئله نگاه کنیم؛ چراکه با ایده صهیونیسم جهانی کار داریم. حال اگر کسی از سوال کند که تفکر صهیون که تحت عنوان صهیونیستی و صهیونیسمی در اسلام، مسیحیت و یهودیت باب شده و خواستگاه آن نیز در یهودیت صهیونیسم است، چه شاخصه هایی دارد؟ می‌توان به شاخصه‌های تکفیرٰ حذف مخالفان و جهانی فکر کردن به عنوان شاخصه‌‌های فکریٰ به نماد گرایی و ایجاد رعب و وحشت به عنوان شاخصه‌های عملی اشاره کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه صهیون پژوهی خیبر، تبیین الفاظ مختلف ما را در شناخت و درک بهتر مفاهیم کمک خواهد کرد. بسیاری از اوقات یک لفظ بارها در مجامع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هیچ فردی تعریفی یکسان و دقیق از آن لفظ ارائه نمی‌دهد.

صهونیسیم جهانی یکی از جمله  الفاظی است که هر چند مفهوما سابقه‌ای بسیار طولانی در تاریخ سیاسی جهان دارد اما این لفظ خود سابقه چندانی در مباحث سیاست بین‌الملل ندارد؛ مصاحبه پیش رو گفتمانی است که پایگاه صهیون پژوهی خیبر با موضوع «تبیین مفهوم و منطوق صهیونیسم جهانی» با حجت الاسلام  استاد محمد‌رضاحداد‌پور‌جهرمی نویسنده کتاب‌های «تب مژگان» «حیفا» «کف خیابان» «نه» و… انجام داده است.

خیبر: به طور کلی مقصود از صهیونیست جهانی چیست؟ تفاوت صهیونیسم جهانی با صهیونیسم، استکبار جهانی، اسرائیل و یهود آگاه نیستند. آیا صهیونیسم جهانی اعم از این موارد است؟

استاد جهرمی: بسم الله الرحمن الرحیم، بحث من دارای دو مقدمه و یک پاسخ است.

مقدمه اول این است که، صهیون و صهیونیسم با پسوند «ایسم» نام مکتبی است که در حال حاضر با برخی اعتقادات صد در صد انحرافی و به نوعی چپ گرایانه نسبت به متون مقدس یهود در حال فعالیت است. یقینا ریشه‌هایی در این قضیه وجود دارد اما به نظرم اکنون فرصت پرداختن به تک تک این موارد نیست.  صهیونیسم جهانی یک مسئله کاملاً تاریخی و در واقع فراگیر است، چراکه در جاهای مختلف از اذهان مختلف مطرح شده و بعضی جاها در هویت و تعریف واحد این مسئله متوقف شده‌اند؛ لذا بنده به مخاطبین و پژوهشگران حق می‌دهم که نتوانند تعریف واحد و ثابتی برای این مسئله ارائه کنند. به هر صورت، این مکتب با رویکرد چپ­‌گرایانه و انحرافی به متون مقدسِ نگاه کرده است و سپس با اغراض سیاسی وارد ماجرا شدند. اغراض سیاسی که به جرأت می‌توان گفت طبق آیات قرآن کریم از زمان حضرت موسی(ع)، توسط مخالفان و اقوام این پیامبر مطرح شده است به بیان دیگر رویکرد سیاسی با عقائد انحرافی آمیخته شد. این مطالبی که عرض می کنم بسیار پیش‌­پا افتاده، ساده و راحت الهضم است. همچنین در این موارد می‌توان به آثار استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین طائب و دیگران مراجعه کرد چراکه مطالب یادشده بسیار کامل و مبسوط در آثار مختلف بیان شده‌اند. اما نکته این جا است که در این مسئله ریشه های تاریخی وجود دارد. لذا ما با یک بحث نوظهور و جا نیفتاده مواجه نیستیم، بلکه با مسئله‌ای روبرو هستیم که طی قرون متمادی بالاخره به هر صورت راه خود را پیش برده است. نکته ای که در نظر داشتم عنوان کنم این بود که حدود چهل سال قبل یک باز تعریفی ارائه شد و به خاطر این که اهداف خود را در جهان محقق‌تر کنند، اقدام به ساخت یک نوع پسوند صهیونیسم برای دیگر مکاتب آسمانی کردند و تلاش کردند توسط تبلیغات و راه ها و طرق مختلف تبلیغی این نام را منتشر کنند. لذا ما هم اکنون با مسائلی نظیر مسیحیت صهیونیسم و حتی اسلام صهیونیسم مواجه هستیم.

مسیحیت و اسلام صهیونیسم

مقدمه دوم: از حدوداً چهل سال پیش (این تاریخ ها حدودی هستند) پسوند صهیونیسم به هرچیزی اطلاق شد. اما تا دهه اخیر این مسئله روشن نبود و کسی اصطلاح مسیحیت صهیونیست و یا اسلام صهیونیست را به کار نمی برد و تنها این پسوند را پسوندی برای شاخه و شائبه‌ای از قوم موسی و یهودیت می‌دانستند و به کار می‌بردند. اما در حال حاضر من با قوم یهود و صهیونیسم یهودی نیز کاری ندارم، نکته مدنظر من صهیونیسم جهانی است.


صهیونیسم جهانی دیگر دارای پسوند و پیشوند یهود نیست و این تفکر تسری پیدا کرده در مسیحیت و در خطرناک‌ترین شکل ممکن در حال شکل‌­گیری در میان جوامع مسلمان است.


الان در حال ورود به نسل جدیدی از تکفیری ها هستیم به طوری که شیعیان تکفیری در حال به وجود آمدن هستند. درصورتی که این فکر در ابتداء برای اهل سنت و وهابیت بود اما هم اکنون روی مسئله شیعیان تکفیری نیز در حال کار شدن است. مقدمه دوم نیز همین مطلب بود که عرض کردم.

صهیونیسم جهانی

اما پاسخ اصلی که قرار است به آن برسیم. ما مأمور به شناخت، معرفی و مبارزه  با صهیونیسم جهانی هستیم و این ما را از محدود شدن در اسرائیل و زمانی مشخص به نام نیم قرن اخیر و یا مسائلی از این دست نجات داده و مبری می کند. پس باید با سطح فکر بالاتر به مسئله نگاه کنیم؛ چراکه ما با ایده صهیونیسم جهانی کار داریم. حال اگر کسی سوال کند که تفکر صهیون که تحت عنوان صهیونیستی و صهیونیسمی در اسلام، مسیحیت و یهودیت باب شده و خواستگاه آن نیز در یهودیت صهیونیسم است، چه شاخصه هایی دارد؟ میتوان حداقل سه شاخصه را معرفی کرد.

خیبر: یعنی به وسیله این سه شاخصه می توان به شناخت صهیونیسم جهانی پرداخت؟

استاد جهرمی: بله، به واسطه سه شاخصه فکری و دو شاخصي عملی می توان صهیونیسم جهانی را شناخت.

شاخصه‌های فکری صهیونیسم جهانی

۱- تکفیر

تکفیر، اولین شاخصه فکری و به معنای فقط خویشتن را اهل ایمان و نجات دانستن و دیگران را نه تنها نفی کردن و بلکه به تعارض و حذف دیگران فکر کردن است.

۲- حذف مخالفان

دومین شاخصه فکری، فکر بیش از حد به حذف است. یعنی در این تفکر، مذاکره، کنار آمدن با یکدیگر، روی میز و زیر میز و بسته پیشنهادی وجود ندارد و تنها به حذف فکر می‌شود و این حذف را مقدس دانسته و آن را اعلام می کنند. برای مثال بارها دیده و شنیده ایم مخصوصاً از شبکه یازده اسرائیل که اعلام می‌کنند که ما برای حذف فلان ژنرال برنامه داریم. حتی اسم این کار را ترور نمی‌دانند و آن را حذف قلمداد می کنند.

۳- جهانی فکر کردن

شاخصه سوم نیز تفکر در نسبت و مقیاس جهانی است. درست برخلاف بچه‌های ما که خیلی سعی می‌کنند تلاش داشته باشند و کار کنند اما تفکرشان محدود به مکان و زمان خاصی است، صهیونیست­‌ها جهانی فکر می‌کنند و جهانی نیز عمل می‌کنند. ما جدیداً در کلاس‌های خود می‌گوییم جهانی فکر کن و محله‌ای عمل کن، اما آنها هر دو شاخصه را به جهانی بودن اطلاق می‌کنند.

این سه شاخصه در زمره شاخصه های فکری هستند. البته ممکن است کسی ده ها شاخصه دیگر نیز بیان کند اما مواردی که مشخص و مسلم است، این است که این موارد، مسائل پراگماتیسمی و کاربردری‌تر برای ما هستند یعنی به نحوی ما با این شاخصه‌های فکری مواجه هستیم.

شاخصه‌های عملی صهیونیسم جهانی

اما دو نشانه عملی نیز دارند و منظور مطالبی است که کسی تا این موارد را می‌بیند، ذهن فرد به آن سمت (صهیونیسم جهانی) معطوف می‌شود.

۱- نمادگرایی

اولاً اینکه به شدت نماد گرا هستند؛ دقیقاً زمانی که شیطان پرستی که می‌خواست به نوعی ابراز وجود کند ابتداء نمادهای آن مبحث مطرح شد. دقیقاً داعش نیز ابتداء روی نمادهای خود کار کرد.

۲- ایجاد رعب و تشکیل حکومت

دوماً اینکه به شدت به جمله رعب بینداز و حکومت کن اعتقاد دارند، یعنی رعب بینداز و حکومت کن و بدون خونریزی، پیشرفت و تصرف کن و هزاران مسئله و کار دیگر را می‌توانی پس از این در حکومت خود انجام بدهی.

مسائل اقتصادی، مالی، مکانی، تفریحی آن ها و هرچیزی که در نظر گرفته شود به نحوی به همین پنج محور فکری و ظاهری که عرض کردم باز می گردد. الان پژوهشگران و مردم ما و به طور کلی و دقیق تر جامعه جهانی با این موارد مواجه هستند. بنده با این نگاه در حال کار روی مسئله صهیونیسم هستم، لذا اولین کار برون مرزی که بعد از معرفی داعش در کتاب «دفترچه نیم سوخته یک تکفیری» جمع شده و اولین پروژه­‌ی وسیع بین المللی و اصطلاحاً فرا ملی ما که بیشتر رو ی آن کار شده است کتاب «حیفا» بود. در پرانتز عرض کنم که حیفا نام شخص است و با هَیفا که نام شهر است تفاوت دارد. اما دومین کار بین المللی ما که من در آن، دست مخاطب را می گرفتم و آهسته آهسته از تفکر محدود به زمان و مکان نجات می‌دادم و مخاطب با افق بلندتر به قضیه نگاه می کرد، کتاب «نه» مطرح شد. این ها مقدماتی بود که باید عرض می کردم.

خیبر: با توجه به صحبت هایی که داشتید، ما صهیونیسم جهانی را نوعی تفکر می دانیم؟

بله تفکری است که الان به نوعی از حالت اقتصاد خارج شده، یعنی آن ها بزرگترین انتقام ممکن را از بشریت گرفتند. چراکه قبل از امام خمینی (ره) شنیده بودند که بالاخره محکوم به زوال و نابودی هستند، فلذا بهترین کار و بیشترین کاری که کردند این بود که تلاش کردند تا جای تفکر خود را در دیگر ممالک و سایر اندیشه ها و ادیان باز کنند. پس وقتی این کار را انجام دادند، در این صورت حتی اگر کشور جعلی به نام اسرائیل نیز نابود شود، ما تنها با صهیونیسم متمرکز مواجه نیستیم. دقیقاً مانند بلایی که بر سر داعش آمده، ما هم اکنون با داعش متمرکز روبرو نیستیم اما به شدت از سوی داعش متکثر در حال آزار هستیم. برای مثال، حوادث تروریستی که در ایران و دیگر کشورها ظرف مدت ۸ ماه اخیر اتفاق افتاده است، همه ناشی از نوعی تفکر و داعش غیر مجتمع است. لذا نباید این مسئله را فراموش کنیم؛ در حالی که بسیاری از دوستان با فراموشی این بحث تنها به حذف اسرائیل فکر می کنند. در حقیقت حذف اسرائیل پله اول است و کار ما بعد از حذف اسرائیل آغاز می شود. انشاءالله که مطالب مطرح شده مفید بوده باشند.

خیبر: بله، مباحث بسیار مفید بودند. بحثی که شما مطرح کردید می تواند به نوعی فتح باب باشد؛ لطف بفرمایید گزارشی هم از کتاب «نه» که به تازگی منتشر شده است ارائه بدهید؛

استاد جهرمی: ما با چهار مسئله روبرو بودیم. مسئله اول، سیاست‌های خائنانه صهیونیسم جهانی در زمینه غذا بود. مسئله دوم در زمینه دارو و مسائل سوم و چهارم نیز در زمینه های ژن و زن بودند.

مسائل مربوط به غذا و دارو، از آنجا که برخی محدودیت‌ها وجود داشته و تحریم های عجیب و غریب که در منطقه هزاره افغانستان و برخی شهرهای مملکت ما وجود داشته است، یک نوع ژن دست نخوردگی فوق العاده به بار آورده است؛ به طوری که ما شاهد هستیم که در حال کار روی این ژن ها هستند. یک سری آزمایشگاه های فوق العاده خاص و با رویکرد‌های غیرانسانی در دنیا وجود دارد که تلاش می‌کنند روی این مسائل و مخصوصاً در موارد سوم و چهارم کارهایی انجام دهند.


در منطقه‌ای که ما هم اکنون در آن حضور داریم (من مایل هستم بگویم منطقه غرب آسیا و نه خاورمیانه)، در طول سه سال اخیر بیشترین دانشگاه ها در زمینه مطالعات زنان و بیشترین زیرشاخه ها و رشته ها در زمینه ژنتیک به راه افتاده است. کسی که فرض کند این ها بدون برنامه تأسیس شده‌اند باید بسیار ساده و حتی نادان باشد، مخصوصاً که اغلب این ها توسط ترکیه و به صورت مستقیم توسط تل‌آویو(اسرائیل) تأسیس می شوند؛ درست مثل دانشگاهی که من در کتاب «نه» بسیار زنده و داغ پیرامون آن صحبت کردم.


چهار محور یاد شده وجود دارد و علاوه بر این ها یکی از بزرگترین تجارت های پرسود و کثیف دنیا که به تجارت لوازم آرایشی معروف است نیز مطرح است.

با قرار دادن این موارد در کنار یکدیگر به یک نتیجه بسیار ترسناک می رسیم و آن نتیجه این است که برای مسائل یاد شده برنامه ریزی و هدایت‌هایی در حال انجام است. کتاب «نه» یک گوشه‌ای از موهای پریشان سر کچلی بود که در این منطقه در حال رخ دادن است و سر و تهِ این مو نیز خیلی مشخص نیست، اما مسئله یاد شده کشف و تقریباً این سیاست غلط و بسیار متوحشانه نخ نما شده است.

کتاب «نه» در طول حدوداً شش ماه تألیف شد، اما حدود پنج سال کار تحقیقاتی آن به طول انجامید. این کتاب با توجه به موضوعات و حساسیت‌هایی که در آن وجود داشت، یک یا دو مرتبه تا مرحله رد شدن نیز پیش رفت و در پروسه کسب مجوز این اثر به شدت به مشکل برخورد کردیم؛ مخصوصاً در رابطه با ژن بنیادگرایی و سایر بحث‌هایی که وجود داشت، این مسائل مقداری باعث شدند که اثر به چاپ برسد. در هرصورت با مقاومت ده ماهه‌ای که ما داشتیم مجوز را کسب کردیم.

در کتاب «حیفا» چهار خواهر هستند که به نحوی نقشه متمم این داستان، خواهر حیفا به نام «میتال» است که روی این موضوعات و مقولات کار کرده است.

از روز یکم آذرماه که این اثر وارد سیستم چرخه ای عرضه شد، در ظرف کمتر از یک ماه چاپ اول این کتاب که پنج هزار نسخه بود به فروش رسید و ما مشغول به چاپ دوم این اثر هستیم.

خیبر: بسیار تشکر، سپاس فراوان از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

 

تهیه و تنظیم: مجید رحیمی

آنهایی که باید بخوانید :

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
لینک خبر : https://kheybar.net/?p=16664

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. باسلام و تشکر فراوان از مسئول گرامی و بصیر….مصاحبات قبلی که از اساتید و بزرگانی همچون آیت الله رجبی، کعبی، طائب و… گرفته می‌شد، نکات و ملاحظات دقیق‌تری داشت نسبت به استاد جهرمی…باتشکر

  2. سلام.شماره تلفن یا آدرسِ وبلاگ، یا پی وی نویسنده ی دلنوشته های یک طلبه محمد رضا حدادپورجهرمی رو میخواستم.
    لطفا یه وسیله ی ارتباطی برای من بدین.
    لطفا سریعتر
    ۰۹۱۵۸۲۱۵۱۸۶
    شماره سروشم هست.لطفا تماس نگیرند فقط ارتباطِ با سروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *