یهود شناسی تاریخی (4) - خیبر

دوره علمی آموزشی صهیونیسم شناسی:

یهود شناسی تاریخی (۴)

۰۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۲

اعتقادم این است که این تورات، همان تورات حضرت موسی (علیه‌السلام) است و اصلا و ابدا اعتقاد ندارم همه حرف‌ها زده‌شده است بلکه علمای یهود یا بد ترجمه می‌کنند و یا ترجمه نمی‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه صهیون‌پژوهی خیبر، اولین دوره صهیونیسم شناسی که تابستان سال ۱۳۹۷ در قم با حضور طلاب و فضلای علاقه‌مند و با تدریس برجسته‌ترین اساتید این حوزه برگزار گردید یکی از بهترین دوره‌ها در این زمینه است که ماحصل آن در مطلب ذیل تقدیم علاقه‌مندان می‌گردد. امیدواریم با مطالعه این مطلب مسائل روز مبتلابه جمهوری اسلامی و جهان تشیع و بلکه جهان اسلام با دشمن قدّار صهیونیسم بر همگان روشن گردد و با توجه ویژه به امر خطیر دشمن شناسی، نقشه‌های شوم دشمنان را از قبل تشخیص داده و نسبت بدان موضع‌گیری‌های جدی و کارآمد صورت گرفته و با اخذ تصمیمات درست و موضعگیری‌های صحیح و به‌هنگام از هرگونه نفوذ و ایجاد انحراف در مسیر حق جلوگیری گردد. متن حاضر مباحثی است که «حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی طائب» در دوره علمی آموزشی صهیونیسم شناسی در تابستان ۹۷ ایراد فرمودند:

 

تفاوت محتوایی و ظاهری قرآن با تورات و انجیل
هرچه درون این قرآن هست در تورات قبلا بوده است!
می‌فرمایند: «مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْرَاةِ ۖ وَآتَيْنَاهُ الْإِنْجِيلَ»، درون این حرف‌ها، حرف‌های انبیایی است. «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم» از زمان آدم تا به حالا بوده است و این سنت است. مگر می‌شود این را نگفته باشند؟ یعنی از زمان پیغمبر ما «لا یغیر» شده است؟ نخیر؛ یعنی سنت خداوند این‌گونه است و سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد تا اینکه خودشان تغییر کنند و این سنت الهی است. پس می‌بینیم که خداوند این سنت را به حضرت موسی (علیه‌السلام) و حضرت عیسی (علیه‌السلام) گفته است و این یعنی بیان آیات کرده است. تغییر قرآن با ما سبب در دو چیز است: ۱-احکام جدید ۲- تغییر بیان. این یعنی اینکه نوع بیان را عوض کرده است و تبیان است. کتب قبلی خیلی نیاز به مفسر داشته است ولی قرآن بیانش اظهار است.
از طرفی چون سطح زندگی و فکر بشر پیشرفت کرده است، احکام هم‌تغییر می‌خواهد. ولی همه این موارد درون همین تورات و انجیل نیز موجود است اما ما مفسر تورات نیستیم و این حق را هم نداریم.

آیا تورات و انجیل تحریف‌شده‌اند؟
اعتقادم این است که این تورات، همان تورات حضرت موسی (علیه‌السلام) است و اصلا و ابدا اعتقاد ندارم همه حرف‌ها زده‌شده است بلکه علمای یهود یا بد ترجمه می‌کنند و یا ترجمه نمی‌کنند.

ثمره اصلی آن‌ها در این کار این است که دیگر شما نتوانید بگویید پیامبر اکرم (ص) بر حق بوده است! اگر آن تورات، این تورات نیست، شما چطور می‌توانید به عالم یهودی بگویید که تو میدانی پیغمبر بر حق است و انکار می‌کنید!
وقتی شما خودتان می‌آیید و می‌گویید این نیست، آن‌وقت یک سری امور قرآن از کار می‌افتد و قرآن قدیمی و کهنه می‌شود و تمام این حرف‌هایی که «الذین یکتمونه» و «تمام لعنت‌ها» و… قدیمی می‌شوند و این یعنی الآن هیچ‌کدام ملعون نیستند درحالی‌که همین الآن ملعون هستند و قرآن زنده و برای حال و آینده است.

نقش مفسران کتاب‌های آسمانی دررسیدن پیام الهی به مردم
بعضی از تفاسیری که الآن از روی تورات نوشته‌شده است، علمای یهود آیه را می‌‌نویسند و می‌گویند این چیزی است که خدا گفته است و تورات را به مردم نمی‌دهند؛ مثلاً من شاگرد هستم و عالم قرار است برای من تورات بگوید! آیه را می‌نویسد و می‌گوید مفهوم این حرف این‌گونه است و خود تورات را در اختیار من قرار نمی‌دهند. «یکتمون ما انتما» می‌نویسد و بعد می‌گوید این چیزی است که خدا گفته است و تحریف یعنی همین!

نقش مفسران قرآن در زنده نگه‌داشتن پیام قرآن
امروزه ما هم تعداد زیادی تفسیر قرآن داریم. اگر زمانی، کسی بگوید این‌ها چه چیزی هستند که درباره قرآن موجود است؟ «من فَسّر القرآن برأیه فلیتبوَأ مقعدَه من النّار»، این‌ها هر آنچه درباره قرآن گفته‌اند تفسیر به رای کرده‌اند. شما اگر در این قرآن با این تفاسیر موجود دقت کنید، هیچ دشمنی با یهود موجود پیدا می‌کنید؟ توسط این تفاسیر همه این مطالب برای زمان پیغمبر بوده و این در حالی است که این برای امروز است! این قرآن در هرزمانی می‌خواهد دشمن‌شناسی بدهد. خدا شهید مطهری را رحمت کند، می‌گفت: کربلا ساری است یعنی اگر آقا امام حسین (علیه‌السلام) با شمر درگیر شده بود، این ساری است. الآن حسین زمان شما امام زمان (عج) است و حالا باید شمر او‌ را بشناسید. ولی اگر شما تا ابد در همان کربلا بمانید، امام زمان تو هم تا ابد همان امام حسین (علیه‌السلام) می‌ماند. امام حسین (علیه‌السلام) گفتند: «هل من ناصر ینصرنی»، می‌خواهید در جواب امام حسین (علیه‌السلام) چه‌کار کنید؟ می‌خواهید قبر شمر را خراب کنید؟ البته شمر که قبر ندارد.

علت ترس یهود از مفسران حقیقی قرآن
ظاهراً اولین کسی از علما که بعد از انقلاب شهید شد، شهید مطهری بود. او قوی‌ترین هجمه‌ها را قبل از انقلاب بر یهود موجود داشت. امام (ره) در بیستم فروردین سال ۵۸، فرمود که اسرائیل باید از بین برود. رابطه بین این ترورها با کلام امام این است که اولین مغزی که می‌زنند، مغزی بود که برترین شعار را علیه اسرائیل می‌داد، این بود که هیچ‌کسی مثل او نداشتیم که گفته باشد: شمر زمانه‌ات را بشناس. هیچ سخنرانی مثل او صریح، جامع و درهم‌شکننده نداشتیم و او قضیه را زنده می‌کرد.

نمونه‌ای از اشتباهات ترجمه‌ای در تورات امروز
برخی از حرف‌های آن‌ها را ما در تفاسیر خود نقل کرده‌ایم. درحالی‌که حق چنین کاری را نداشته‌ایم. آن‌ها حتی در لغت هم تحریف می‌کنند و قرآن را با قرآن می‌کشند. فلذا ما دیده‌ایم که در تورات آمده است که خدا با یعقوب کشتی گرفت و او را زمین زد. تورات موجود در نزد کلیمیان ایران که توسط هارون یشایایی ترجمه شده است و البته بنده همه این‌ها را صهیونیسم می‌دانم اما در مقدمه آن تورات که ۴ جلد است، می‌گوید همه این انتصاب‌هایی که به ما داده‌اند درباره خدا و یهود و… به خاطر اشتباهات ترجمه است. بعد درباره این آیات اینگونه تفسیر می‌کند که این‌که تورات می‌گوید: خدا با یعقوب کشتی گرفت، این کلمه یک معنی کشتی گرفتن می‌دهد و یک معنایش تکلم است و یک معنی دعوا کردن هم می‌دهد. خدا یعقوب را سرزنش کرد.

اگر جلوتر را ببینید خواهید دید که این تحریف در ترجمه عین کدام آیه می‌ماند. عین آن آیه می‌ماند «وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ» و شبیه آن آیه می‌ماند «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى» و اگر این آیه را دست کسی دهیم که فقط به لغت توجه می‌کند، می‌گوید: تو نبودی که تیر انداختی و من انداختم. ای‌بابا، پیامبر اکرم (ص) در جبهه دست به تیر و کمان نمی‌زد؟ نه بابا! پس خدا دست دارد. «الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى» خدا آمد بر روی کرسی نشست؛ یعنی خداوند در آسمان یک صندلی دارد که یک‌پایه آن در شرق و یک‌پایه در غرب است. تورات هم به این‌گونه است و لذا ترجمه‌ای که آن‌ها دارند اشتباه است و وقتی دقت کنید می‌بینید که به این‌گونه نیست و این حرف‌ها اصلا در تورات نیست؛ اما آن حرف‌هایی که به پیغمبر ما می‌رسد، همه آن‌ها را تحریف متنی کرده‌اند.

آیا می‌توانیم قرآن را بدون توجه به روایات و دیگر آیات قرآن ترجمه و تفسیر کنیم؟
چقدر ما روایت داریم که در بسیاری از آیات که واژه «مؤمنون» به‌کاررفته است، مراد اهل‌بیت است. قطعی‌ترین آیه‌این است که «اِنِّما وَليُّكُمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا ». در کدام‌یکی از این «والذین آمنوا» های تفاسیر (بدون توجه به روایات)، دیدید که این آیه را به‌گونه‌ای تفسیر کنند که بتوان استنباط کرد که مفهومش ائمه باشد؟ «انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا» از این آیه چگونه می‌شود استنباط کرد که معنا و مفهوم ائمه علیهم‌السلام هستند؟

قرآن می‌گوید شرک بزرگ‌ترین ظلم است «وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ» کسانی که ایمان آوردند و ایمانشان را به ستمی نیامیختند، پس در «انما ولیکم الله ورسوله والذین امنوا» این «الذین امنوا» کسی است که «لم یلبسو ایمانهم بظلم» یعنی ایمانشان هرگز متلبس به ظلم نشده است. شرک ظلم است پس اگر کسی سابقه‌ی شرک داشته باشد نمی‌تواند امام بشود؛ بنابراین امام کسی است که هرگز سابقه‌ی شرک ندارد و همچنین سابقه‌ی فسق ندارد. نتیجه نداشتن شرک و فسق چیست؟ معصوم؛
بنابراین می‌شود «اِنِّما وَليُّكُمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا» با تحقیق در این آیه درمی‌یابیم غیر از ائمه را این نمی‌توان استناد کرد. یا ادامه آیه‌ که می‌فرماید «الَّذينَ يُقيمُونَ الصلَّوهَ وَ يُؤتُونَ الزَّكاهَ وَ هُمْ راكِعُونَ» باید بدانیم که این اگر فقط منحصراً برای امیرالمومنین باشد پس امام حسن و اما حسین از این آیه بیرون‌اند درحالی‌که این‌همه‌ی آن‌ها را می‌گوید. «يُؤتُونَ الزَّكاهَ وَ هُمْ راكِعُونَ» یک تفسیر بالاتری دارد و امیرالمؤمنین مصداق این آیه شده است.

خواسته‌یهود دلیلی بر اشّد بودن در دشمنی با ما
پس یهود خواسته‌اش کل عالم است. وقتی خواسته‌اش کل عالم است آن‌وقت متوجه می‌شویم که چرا می‌گوید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ ».
ببینید، یهود دنیا را می‌خواهد نه اینکه دنیایی را می‌خواهد؛ مثلاً کسی هست که پول‌پرست است، دوست دارد اما به حدی اتکا دارد. این باز دشمن اشد نمی‌شود. دشمن اشد یعنی چی؟ «أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» اول این‌ها را می‌گوید. چرا اول این‌ها را می‌گوید؟اولین دلیلش همین خواسته‌ی یهود است که این‌ها کل عالم را می‌خواهند و وقتی کل عالم را می‌خواهند دیگر جایی برای شما نمی‌ماند. خداوند زمین را به چه شرطی به بنی‌اسرائیل داده بود؟

وارثان حقیقی زمین بنی اسرائیل!
یهودیان می‌گویند محال است و خدا نمی‌تواند اراده‌اش را پس بگیرد. اینجا اگر از یهودی بپرسید مگر خدا زمین را به تو نداده است؟ مگر به تو نبخشیده است؟ می‌گوید بله. می‌گوییم پس چرا دستت نداده است؟ می‌گوید گرفتن آن را به عهده‌ی خودمان گذاشته است و قضیه‌ی مهم این است که اگر اول به من بخشیده است دیگر نمی‌تواند با حفظ شرایط بگوید نه خیر! اصلاً دیگر نمی‌خواهم به تو بدهم. می‌خواهم به او بدهم. می‌گوید نمی‌شود و این محال است. می‌گوید چون زمین را به بنی‌اسرائیل داده است و بنی‌اسرائیل هم که تغییر نکرده‌اند ولو کافر باشند. تفاوتشان با ما در این است که ما می‌گوییم زمین را به بنی‌اسرائیل داده اما عنوان بنی‌اسرائیل عبره است، آیینه است و مراد مؤمنین بوده است؛ بنابراین مؤمن بودن قابل تغییر است؛ یعنی یک نفر الآن مؤمن است و خدا گفته است من زمین را به چه کسی داده‌ام؟ به مؤمن. حال تا وقتی‌که مؤمن است، وارث زمین هم هست. همین‌که از مؤمن بودن دست بکشد از وارث بودن هم می‌افتد. پس خدا اراده خود را تغییر نداده است و این تغییر کرده است.
ممکن است که شما بگوییدکه: این پرچم ابدالدهر پرچم ایران است. این پرچم! به چه عنوان؟ می‌گویید به‌عنوان پارچه‌ی آن؛ بنابراین اگر رنگ آن برود. الله آن پاک شود و همه‌چیز آن‌هم پاک شود بازهم پرچم ایران است. چرا؟ چون به‌عنوان پارچه این را قبول داریم. بعضی وقت‌ها می‌گوییم این پرچم، پرچم ایران است. می‌پرسیم به چه اعتقاد؟ می‌گوییم به اعتقاد نقشی که بر آن است. پارچه مهم نیست؛ بنابراین اگر این آتش گرفت و ما پارچه دیگری آوردیم و همین نقش را بر آن نگاشتیم می‌شود پرچم ایران. این‌ها می‌گویند خدا زمین را به بنی‌اسرائیل بخشیده است نه به‌عنوان صفت ایمانی که روی آن‌ها بوده است بلکه به‌عنوان اینکه این‌ها نژاد بنی‌اسرائیل هستند؛ بنابراین اگر هزاران تغییر عقیده هم بدهند مهم نیست! چرا؟ چون نژاد آن‌ها عوض نشده است؛ اما اگر برعکس بود و می‌گفت زمین را به بنی‌اسرائیل داده است به این عنوان که مؤمن بودند، آنگاه به‌محض اینکه آن‌ها ایمان خود را از دست دهند، او از بین رفته ولو اینکه آن‌ها بنی‌اسرائیل باشند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
لینک خبر : https://kheybar.net/?p=15452

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *